Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-08, 10:05   #46
Petit Fleur
Medlem

Petit Fleur sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, og så har jo minsten atopisk eksem, så jeg prøver selvsagt å være forsiktig. Har liten erfaring med atopisk eksem. Jeg smører ham med Locobase Repair og gir ham Eskimo 3 Kids hver dag.

Litt på siden det her, men siden du allerede tenker "alternativt" i matveien, så kanskje du vil vite at Locobase er full av stoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med. Sakset fra et annet forum:
"De fleste kremer i dag er basert på mineraloljer, parafin, vaselin, parrafinium liquidium + mange fler
Disse stoffene tetter huden igjen (før brukte man vaselin på skiskoa, de ble tette!!)
Mineralolje er en syntetisk olje som faktisk er ett slaggprodukt fra oljeutvininng, på huden bør man bruke vegetabilske oljer, oljer som tilfører huden næring og vitaminer."

Jeg har selv atopisk eksem og har veldig gode resultater av Agrosan som man får kjøpt på helsekost. En god og fet krem med naurlige ingredienser. Hvis han klør mye, kan peppermynteolje dempe kløen. Men husk at eteriske oljer aldri skal brukes direkte på huden, så du må blande det ut med en baseolje. (F,eks mandelolje) Kortison anbefaler jeg heller ikke siden det tynner ut huden, men blir det veldig ille kan du spørre legen om å få Protopic. Den er veldig effektiv og uten kortison.

Ellers forsvant ikke min eksem før jeg la om kosten og kuttet ut hvete og kumelk. Så Atopisk Eksem kan ofte bedres med riktig kosthold.
Kanskje du ikke vil ha så mange råd, men jeg skulle selv ønske noen hadde fortalt meg dette da jeg hadde det som verst, så hadde jeg sluppet flere års prøving og feiling og intens kløe.
Noen homeopater sier at hvis barn blir behandlet når de er små, kan autoimmune sykdommer forsvinne. Om det er sant, vet jeg ikke, men kanskje verdt et forsøk!?

Uansett ønsker jeg deg lykke til med barna dine!!

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat