|
Sv: Jeg har så lyst på fårikål!
Opprinnelig lagt inn av scartz, her.
Åja, ja hvis du har slitt med en slik sykdom før (evt enda), kan jeg fatte at det er vanskelig. Min personlige erfaring er at om man teller blir man tilslutt KOKO, pga at man er drittlei av både telling og dårlig samvittighet.
Jeg har lagt merke til at jeg reagerer på forskjellige karbs også. Jeg kan spise ubegrenset med grønnsaker virker det som, tviler på at jeg er innenfor 15 karbs per dag. Koser meg også med posesaus uten å reagere. Unnet meg kaffe latte (h-melk, fløte og sirup) igår, og stixsen var fortsatt lys rosa. Men når jeg var på kinarestaurant, DA stoppet forbrenninga! Jeg bytta risen med en bolle salat, så må ha vært chop suey sausen jeg reagerte på (spiste kun sausen som var PÅ grønnsakene, det overflødige la jeg igjen..) Etter en halvtime var jeg dautrøtt, vond i hodet og fikk masse luft i magen :O Lite behagelig når jeg satt på kinoen :P
Så det der er litt merkelig! Kanskje det er mer "raske" karbs i kinamat enn i fet melk? Jeg vet ikke.. Men så lenge jeg kan ha latte'n min i fred og med god samvittigheten, er verden et bedre sted å bo 
Da er du nok veldig lik meg, og lavkarbo handler jo også om å finne ut hva man tåler(altså etter endt kur).
Brød er helt FEIL for meg, men fullkornspasta og fullkornsris i små mengder er ikke ett problem.
Melk reagerer jeg dårligere på enn hvis jeg spiser sjokolade en kveld.
Jeg får ikke målt det med stiks, de har aldri utslag hos meg, hvis jeg da ikke drikker mindre, eneste måten å sjekke om jeg er på rett vei er å kutte ut et par liter om dagen, da kan jeg få resultater på stiksen. Men jeg gidder ikke gå å være tørst(og jeg tørster HELE tiden), derfor blåser jeg i stiksen.
Har testet det på dager med lite drikke å teste posesauser, 0 problem, men tar jeg en brødskive med grovt brød, glem det.......
Jeg har jo vært så heldig at jeg gikk ned mye på lavkarbo og holdt vekten etterpå i 2 år, med unntak av 2-3 kg opp og ned, inntil medisinene gjorde sitt til at det raste opp fra dag en i våres.
I og med at jeg har vært igjennom dette og så har jeg kunnet teste ut mye rart da jeg nådde den vekten jeg ville den gangen.

|