|
Sv: Flere som har slutta å røyke her?
når det står i pakningsvedlegget at man IKKE skal bruke nikotinerstatninger, så ville jeg for all del unngått det. Det er bare dumt å mate nikotin-monsteret (sier Allan carr)
Jeg sluttet å røyke i april, med hjelp av champix og "endelig ikke-røyker"-boka til Allan Carr.
Ikke bare plutselig slutt. bestem deg for en dato, og hold deg til den. Jeg tok to røyk på rappen som min siste, for å virkelig få nikotinsjokk og kjene hvor ekkelt det var. Så kasta jeg en hel uåpnet pakke som var igjen, og ALT av askebeger og lightere. ALLE lighterne, også de som lå i gamle vesker, jakker, you name it.
Så skrev jeg stooort på kjøleskapet "jeg er endelig ikke-røyker - er det ikke herlig?" med whiteboard penn. Og våknet opp som ikke-røyker neste dag. 
Ble noe panikk de neste dagene, og jeg hadde stadig følelsen av at det var noe jeg kunne gjøre for å få tiden til å gå. Jeg husker jeg skulle ut en tur og tenkte; "ånei! jeg må jo gå til bilen! hva skal jeg gjøre mens jeg går!?!" Da måtte jeg bare si til meg selv at jeg faktisk ikke hadde mistet beina, og jeg klarte fint å spasere til bilen uten noe i hånda 
Bivirkninger: Jeg fikk noe utslett på kroppen, røde nupper. Men hallo. Jeg er blitt ikke-røyker. Fullstending verdt det!
(damn. ex-røykere ER de verste ikke-røykerne. Beklager, jeg har bare sett lyset )