Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-08, 15:06   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere kolesterol

Min mor(71) er tynn som en flis, trener mase og spiser sunt.
Likevel har hun høyt kolesterol og det kommer av at hun har arvelig tendens til det.
Jeg er adoptert, har alltid vært stor, elsker fet met og hadde en periode så lavt kolesterol at legen var bekymret for det. Selv etter 8 måneder med lav karbo/høy fett har ikke kolesterolet mitt steget nevneverdig.Nyere forskning sier at noe forhøyet kolesterol ikke er så farlig som man har trodd. Alle er ikke enige i det og så lenge det er forskjeller på det genetiske plan, bør man nok være litt forsiktig om det blir for høyt.
Men igjen, hva som er høyt er jo også et definisjonsspørsmål. Min mors lege sier at så lenge hun har flott blodtrykk, er frisk og aktiv er det ingen grunn til å sette henne på diett eller medisinere henne.