Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-08, 13:11   #8
fett-nok
Medlem

fett-nok sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 53
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fibromyalgi og søvn - hva hjelper deg?

Hei!

Da jeg begynte på medisinering for fibromyalgi ble jeg først satt på noe som het Lyrica......wow!! De virket godt i begynnelsen, men med vektøkning på 5 kg på en mnd begynte jeg å bli redd, vi fant ut at vi skulle bytte over til sarotex. Den funker greiere, men har lagt på meg 6 kilo etter at jeg begynte på dem også, men over lenger tid.
Jeg kjenner det er vanskligere å gå ned i vekt med medisinene, men hva er alternativet. Litt bedre helse og mye bedre søvn eller å slite ekstra for å få av meg kiloer.
For ja, jeg sover godt på sarotex. den er ikke til hjelp for å sovne, men man har en bedre søvnkvalitet når man først sover. I tillegg så er den jo smertestillende.

Jeg bruker ikke en høy dose heller.
Tar 2x10 mg på dagtid, ofte i tillegg til Ibux,
1 time før leggetid tar jeg 35 mg sarotex og av og til en Ibux.

Det var kortversjonen av meg og diagnose/medisinering.
Noe du lurer på så ta gjerne kontakt, selv om jeg også er rimelig ny i gamet (tok lang tid før de utredet meg skikkelig fordi de hang seg opp i smertene jeg ble påført i en bilulykke)

fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat