|
Sv: Uhøflig?
Hensyn til andre tar vi jo hele tiden og når det gjelder familie og nære venner, syns jeg det er en selvfølge at man følger med litt.
Jeg har ikke blomster på bordet eller pynter kake med kiwi når jeg venter min svigermor. Hun er allergisk mot så mangt, men jeg prøver å huske og ta hensyn.
Etter at jeg fikk Dia2 ringte hun før selskaper etc og spurte hva jeg kunne spise. Sa til henne at hun ikke trengte ta hensyn til meg.
Da jeg begynte på ketolyse var hun veldig interessert og fikk kopi av lister jeg fant her inne. Hun skulle få svigerfar til å prøve dette. I tillegg har hun en datter som ikke tåler mel, ikke cøliaki, men allergivarianten.
Likevel kommer det som et sjokk på henne hver gang jeg sier neitakk til noe. Hun serverer kjøtt med poteter og rotgrønnsaker eller steker rundstykker fordi jeg kommer til lunsj, lager tilslørte bondepiker til dessert eller setter frem frukt til meg.
Etter 16 år har hun heller ikke fått med seg at jeg ikke spiser tomater og puttter salaten full hver gang det er det hun serverer!
Uff, fikk lempet av meg litt frustrasjon der, ja!
|