|
Nok er nok!!
Marry pøver seg på en journal 
Jeg har aldri vært ei "lita" jente, men har aldri følt meg direkte feit selv om jeg har kraftig beinbygning. Mars 2007 veide jeg 90 kg (er 173 cm)og begynte så smått på NOKA men byttet kjapt ut med to grove knekkebrød istedetfor en shake og gikk ned en kilo i uka i fem uker. Så kom påskeferien (koste meg litt da) og etter den kom jeg liksom ikke igang igjen...
Tiden gikk og jeg kjente at jeg ihvertfall hadde gått de 5 kiloene opp og kanskje litt til... Fikk meg kjæreste (desember 2007 ) og da snek det seg på et par til. Visste at jeg hadde gått opp litt men brydde meg ikke sååå veldig om det.
I juni kom det ei bort til meg, klappa meg på magen og sa: "nå kan jeg spørre, du er gravid ikke sant?" Ble dødelig fornærmet jeg!!! For det skal man da ikke spørre om?? Svarte nei, men hun ga seg ikke... "Men da har du lagt på deg siden sist?" Mulig det, sa jeg og følte at jeg måtte bortforklare meg. Synes hun var utrolig frekk!! Jeg slanker meg ikke for andres skyld så jeg har spist og kost meg i hele sommer!
I august kom vi i snakk om Bailine på jobben. Hadde noen ekstra kroner på konto, så jeg bestemte meg for å prøve. Første prøvetimen ble jeg veid og målt. Jeg ble helt uvel da vekta viste 100,1 kg..... Jeg nekter å veie over 100 kg, sånn er det bare bestilte 10 timer med engang. Målet er ned til 78 kg, men jeg kunne godt tenkt meg 75 kg...
Der fikk jeg en lavkarbo-diett som ser sånn ut:
Frokost: 2 wasa fiber-plus knekkebrød men pålegg under 250 kalorier
Mellommåltid: En mellomstor fukt
Lunsj: Som frokost, men 3 knekkebrød
Mellommåltid: En grønnsak
Middag: Som vanlig, men litt mindre og uten saus og poteter/pasta/ris
Kvelds: Et knekkebrød med pålegg
Drikke et glass vann før og etter mat (og mye hele dagen).
Fulgte denne slavisk første uka og etter 10 dager og fem behandlinger på Bailine hadde jeg gått ned til 97 kg - ned 3,1!!! Vet at jeg ikke kan regne med å gå ned så mye hver gang, men det var deilig å få litt belønning fordi jeg var "flink". Hadde også gått ned 4 cm i livet. Neste veiing etter 10 behandliger hadde jeg bare gått ned 300 gr, men 3cm til i livet. Nå er det 7 cm mindre i livet 
Har ikke vært like flink til å drikke vann siste tiden så det kan ha hindret et høyere vekttap...
Har betalt for 30 behandlinger til, og siden jeg har 3 pr uke så har jeg "forpliktet" meg til å være flink i 10 uker til!! Der er det en som følger meg opp som jeg kan skryte av meg selv til, spørre om råd og som motiverer meg. Jeg trenger det!! Ønsker å bli gravid etterhvert også, og da orker jeg ikke flere kg på de alle de jeg har...
Heldigvis så har jeg funnet lavkarbo.no som jeg er inne å snoker masse på, og det er mye å sette seg inn i, men jeg tenker mer på hva jeg KAN spise enn hva jeg ikke kan nå... Ser tilbake på hva jeg har spist og det er myyyyyye karbohydrater - mest av det faktisk 
Jeg er ikke så glad i godis og kaker, men jeg ELSKER mat.. Særlig saus og tilbehør... Kjøtt har jeg aldri vært veldig glad i.. Trenger middagstips, begynner å bli litt lei wok med karry men er litt redd for å prøve nye krydder.
Har ingen spesiell kostholds-filosofi men jeg skal ligge på en 50-60 kh pr dag.
Håper noen kan gi meg litt tips og støtte 
|