Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 10:44   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt

Jeg er nok ganske enig med MHM. Puls er litt vel populistiske i sin framstilling. SAMTIDIG så synes jeg det på sikt er en bra ting at det kommer et fokus som kan føre til sunn skepsis, og helt klart noen aha-opplevelser hos folk, særlig da tenker jeg på de som har hatt disse symptomene som hun fra det første programmet opplevde.

Men, jeg er usikker på et par ting. Er det sånn med aspartam at det er et sukkeralkohol? Jeg har forstått det sånn at sukkeralkoholer ikke fører til blodsukkerstigninger fordi det ikke taes opp i tarmen, mens hos enkelte kan det taes opp i tarmen likevel (hvorfor er jeg usikker på, dårlig fordøyelse? -Synsing...).
Noen som vet?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat