Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 10:31   #32
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt

Jeg vil heller ikke gå over til sukkerholdige ting. Her handler det for meg om alt med måte. Jeg tror ikke barn tar langvarig skade av et par brus (lettbrus eller vanlig) på lørdagen. For meg handler det derfor om at barna skal slippe blodsukkerøkningen. De blir urolige og rastløse av sukker i brus. Derfor lettbrus. Det beste er såklart å kutte helt ut brusen. De får noen ganger velge seg juice i stedet. Da har man blodsukkerøkning, men slipper både rent sukker og sukkererstatninger.
Resten av uke går det i melk og vann når det gjelder barna.

Må bare få si at jeg er HELT enig i at vi bør holde oss unna aspartam. Jeg synes bare ikke at sukker er noe bedre alternativ, og at mengden aspartam i to glass brus en gang i uka er akseptabel foreløpig.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat