|
Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt
Vi kuttet ut all aspartam da jeg leste her at de har puttet det i CL igjen også... Og vi har forklart de eldste barna våre at det ikke er bra å få i seg. Fikk masse reaksjoner fra folk rundt fordi vi hadde skremt ungene våre. Det har vi ikke gjort, det handler om bevisstgjøring på kropp, helse og kost fra vår side. Er dette feil synes dere? Har sagt til dem at de ikke får lov til å drikke lightrus, spise Extra tyggis og sukkerfie pastiller med aspartam. De synes dette er HELT greit og aksepterer det fullt ut, fordi de vet at mamma og pappa er opptatt av at vi spiser sunt og riktig, akkurat som vi gjør med mat, at fett er sunt osv...
Ungene har alltid kun fått ett glass brus til taco på fredag og ett glass eller to til lørdagsgodtet. I helgen fikk de eventyrbrus MED sukker... Da så de litt rart på mamman sin, men jeg har fått skrekken av denne aspartamdritten altså!
Nei, det er alfor mange skremmende ting som kommer frem om aspatam til at jeg vil dytte det i hverken oss eller ungene... Så får folk si hva de vil