Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 18:03   #190
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Må takke for alle interessante innlegg siden sist jeg var innom! En veldig fruktbar diskusjon

Jeg tror jo at jeg for min del har funnet løsningen to ganger. Gikk ned tjue kg på ketogen kost via Atkins filosofi, og den fungerte fantastisk godt for meg! Ikke minst ved at jeg ble kvitt omtrent alt av plager jeg noensinne har hatt. Men overvekten klarte jeg ikke helt å få bukt med. Jeg tror jeg kødda det til for meg selv med en karbouke, hvor jeg spiste hva folk flest ville ha ansett som kjernesunt; Lite fett, brød, melk, frokostblandinger (type musli) og litt pasta og ris. Hva skjedde? Jo, migrenen kom tilbake, jeg sov skikkelig dårlig, fikk traktorspor på anklene etter sokkene, ble allergisk mot bikkja til mamma og pappa og la på meg seks kg. På fem dager
Og, dette er bare en teori, men jeg tror jeg virkelig la an til å få insulinresistensen aktiv igjen. Jeg hadde jo uansett ikke gått ned i vekt på nesten et år.
Jeg har lagt om til noe mer i retning Fedon nå, men uten frukt, kornprodukter og kutta alt av melkeprodukter. Litt mindre fett, men ikke betydelig. Belgefrukt og nøtter, og litt bær. Ligger på sekst søtti gr kh om dagen.
Nå er kroppen min i respons igjen Så, man kan finne svaret flere ganger, og kroppen kan endre seg over tid, tydeligvis.
Poenget mitt er at forskjellige kropper med forskjellige utgangspunkt for hva den har fått gå igjennom i forkant gjør at den samme løsningen ikke ligger for alle. Men min hellige overbevisning er at raske karbohydrater ikke er bra for noen, og fører null og niks godt med seg uansett om man er tynn, slank, lubben eller feit.
Dette ble bare litt synsing etter å ha oppdatert meg i tråden

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat