Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 12:56   #171
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Jeg føler ikke at vi her inne er fanatiske eller at vi prøver å si at vår daglige meny kan redde verden. Men jeg tror fullt og helt på at lavkarbo kan gjøre folk friskere og at man da kan finne sin "riktige" vekt. Det er jo ikke slik at undervektige folk går ned i vekt med lavkarbo, de går heller opp. Nettopp fordi lavkarbo er sunt og godt for kroppen, slik at det er greit for kroppen å finne en sunn vekt.

Jeg er også opptatt av at for de aller fleste veldig overvektige mennesker, så er det viktig å jobbe med det psykiske i tillegg til det kostholdsmessige. Mange har blitt slik (meg selv inkludert, selv om jeg ikke var veldig overvektig) pga trøstespising, belønningsspising, craving-spising. Og disse tingene må man analysere litt for seg selv og prøve å komme til roten til hvorfor man ikke klarer å gi kroppen fornuftig næring og la det være med det. Mange spiser til de nesten kaster opp og får ingen glede av alt godteriet. Det er mange måter å spise seg tykk på, men jeg mener likevel at lavkarbo er svaret når det gjelder det kostholdsmessige.

Samtidig synes jeg det er interessant å diskutere med folk som er uenig med meg, for det tvinger meg til å sette ord på hva jeg selv velger å tro på.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat