|
Sv: Vi burde organisere oss!
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, Blå, men trene og spise 60 - 90% karbohydrater daglig har jeg gjort helt til jeg startet med lavkarbo for over ett år siden. Dessverre med motsatt virkning.
Statens ernæringsråd anbefaler
Statens ernæringråd om karbohydratinntak
Jeg har gått opp i vekt jevnt og trutt, og hele tiden hatt dårlig samvittighet for ALT jeg har puttet inn i munnen. Det er det heldigvis slutt på nå, og jeg spiser god mat, spiser meg mett, og jeg har bedre helse nå enn jeg noensinne har hatt.
Du, godteri og junk tror jeg de fleste vet ikke inngår i noen som helst kostholdsprogram. 
Dessuten mister man ikke muskelmasse ved å spise nok fett. Fett er den beste energikilden vi har, og gjør at vi kan forbrenne vårt eget kroppsfett uten å miste muskelmasse.
Og når du sier: "Du må leve i troen om at det ekstreme kostholdet du spiser er veien å gå, men hvis du tar en titt rundt deg, de som ser BRA ut spiser balansert og har KONTROLL på matinntaket. De trenger altså ikke å spiser kilovis med fett for å "bremse" kroppen. Kroppen trenger alle næringstoffene." lurer jeg litt på om du vet hva du snakker om.
Lavkarbo er ikke et ekstremt kosthold. Det er et naturlig kosthold som det ment at vi mennesker skal spise. Det har flere millioner år av menneskets utvikling bevist for oss. De som ser bra ut - har like gode sjanser for å få kreft, hjerte- karsykdommer, diabetes, tannråte, mage- og tarmproblemer, MS, gikt, astma og allergier og en haug med andre livsstilsykdommer. Hvis jeg spiser karbohydrater - vil følgende av det bli at jeg blir mer sulten - og jeg vil miste kontroll på matinntaket mitt. Det er da ikke ment at mennesker skal leve livet sitt i streng selvdisplin og beherskelser på mat! DET er ekstremt spør du meg.
|