Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-08, 11:53   #9
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Dadler er jommen meg en staselig frukt!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har fått inntrykk av at noen gjør det for å rense kroppen og at andre gjør det for å kikkstarte en slankekur. Eller en blanding!
Må innrømme at jeg ikke vet mye om dette og ikke tror jeg at jeg har lyst til å prøve heller!

Muslimer bruker ramadan som en vei å komme nærmere Allah. Ramadan er moderasjon, både i kost, sprogbruk (ingen sladder) og sinn (intet hat).

Det er en begrenset faste, på rundt 12-14 timer. Ganske ufarlig. Begrensede faster fører til mindre avfallsstoffer fra fordøyelsen. I amerikansk lavkarbo/CrossFit-trening begynner Intermittent Fast å bli ganske populært. Det ligner. Mener også å huske at det senker insulin-nivået og øker veksthormon-nivået.

Jeg ville unngått dadler. Høyt fruktose-innhold, som er slemt (se bl. a. her). Frukt generelt er bare vann, fruktose og bittelitt fiber. Hva skal du med fiber uansett? Det gir deg bare forstoppelse og Crohn's

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat