|
Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?
Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.
Har ikke årøvd fedons kjøpbrød. Har prøvd brød han har i boka si, og de er greie nok.
Prøvde ei frokostblanding fra Ica, som hadde Fedons navn på. Bare tull. Jæskla dyre mandelflak.
Den GI-greia er lettere enn du tror. Spis kjøtt/fisk/egg,(håndstørelse)
grønne grønnsaker over jorda, bønner, erter og linser til det tyter ut av øra på deg.
Så legger du til LITT Underjordisk grønt (ikke potet), litt rug og litt basmatiris.
Overhode ikke ting med Høy GI= Hvetemel i alle former, Sukker/glucose samt Øl.
Takk for tips! Ser jo mer og mer at Fedon er tilnærma kliss likt Atkins vedlikehold. Men rug trenger jeg ikke, jeg får vondt i magen av alt korn, dessverre, men kan spise frø og nøtter. Samme med ris, og da mener jeg all ris, ris er jo også korn, så jeg må nesten hoppe over det også.
Har nå spist noe linser og bønner, som mer eller mindre var hovedingrediensene i kostholdet mitt i alle de år jeg var vegetarianer, og det har jeg savnet! Kan man spise kikerter? Det er rart med det, men vanlige erter får føttene og anklene mine til å hovne kraftig opp, bli ømme og klø noe grassat, så det dropper jeg. Ikke synes jeg det på langt nær er så godt som kikerter heller.
Stemmer det forresten at tørkede belgefrukter er de som er lavest på GI? Jeg synes de smaker ca tusen ganger bedre enn de på hemetikkboks.
Spennende dette her 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|