Tråd: Svetting
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-08, 00:52   #12
hennkir
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2008
hennkir er på en erverdig vei

Sv: Svetting

Hei
Dette er som det skulle ha vært meg selv.
Bare jeg skal slå en liten plen, skrue i en skrue, etc, så blir jeg gjennonvåt, fra topplokket til tærne.
Dette problemet har jeg hatt lenge, fra ungdomsskulen og til no. Er 54 år. Er blitt ekstra ille de senere år. Har ført til jeg har fått angst, panikkangst og kvier meg til å gå i alt fra begravelser til brylløp. Prøver å unngå slikt, selv om jeg vet at det forverrer situasjonen.
Legene vet ikke hvordan jeg skal få bukt med dette.
Har prøvet flere typer medisiner og naturmedisiner, men ingen ting hjelper. Sisste jeg prøver nå er salviete, men etter 2 mnd bruk ser det ut tiL at ikke dette hjelper heller. Det er ekstra ille dersom det er varmt, over 18/20 grader.
I tillegg til dette har jeg store søvnproblemer, men etter å ha vært sykmeldt siden mai har jeg endelig fått hjelp for dette. Har vært en time hos søvnsenteret i Bergen og skal dit videre. Håper jeg får hjelp. Går på akupunktur i tillegg.
Kommer også til å forlange å komme til hudlege for svettingen. Kan ikke ha det slik jeg har det i dag resten av livet. det blir for trist.
For å gi et eksempel: Var nylig i en begravelse. gikk dit sent for å få en plass der jeg eventuelt kunne forlate hvis svettingen ble for ille. det ble den og jeg gikk på toalettet for å "vri" skjorten. Gikk deretter på galeriet der jeg var ut tiden. Slik kan jeg ikke ha det lenger. Nå er jeg så sterk at jeg forlanger (hos legen, at noe må gjøres.

STÅ PÅ!

hennkir er avlogget   Svar med sitat