Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-08, 16:29   #42
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Jeg vil også si at Udos, olivenolje, Cocosa og fiskeolje/tran er førstevalget til babyer, pluss smør hvis de tåler det. Men det er ikke noe galt i å bruke rapsolje selv om den inneholder omega-6 fett. For det første så er det forskjell på ulike typer omega-6, for det andre er visse typer omega-6 essensielt for oss, og for det tredje så er bare 20% av fettsyrene av rapsolje av omega-6 typer (60% enumettet, 10% mettet og 10% omega-3).

For en voksen person som ønsker å rette opp sin omega-3/omega-6 ubalanse, er imidlertid ikke rapsolje egnet (heller ikke Udos), men som fett-tilskudd til en baby, synes jeg raps er fint.

Forøvrig har jeg sett og hørt om mange som har kurert vanlig bleieutslett med Udos!