Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-08, 10:38   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodsukker uten sukker i kosten?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg opplever noe av det samme - forholdsvis høyt fastende blodsukker mens jeg lever ketogent, så jeg er også svært interessert i å få en god forklaring på årsaken.

Jeg gjetter på at noe av grunnen er omdannelse av protein til glukose. Leveren klarer jo under gitte omstendigheter å omdanne protein til glukose. Kanskje vi er utstyrt med en lever som er særdeles flink til nettopp dette?

-

Det er liksom den eneste forklaringen jeg selv kan finne. Samt at det er mulig jeg stresser uten at jeg selv er obs på det, og når man stresser får man forhøyede konsentrasjoner av kortisol i kroppen, noe som stimulerer til økt omdannelse til glukose.
Men i dag målte mitt fastende blodsukker "bare" 5,9, så det er på vei nedover, men forstatt litt over øverste skikte (5,8), men jeg håper det er et godt tegn! Skal ta en ny glukosebelastning på Fürst i morgen (tok laktosebelastning i dag, og jeg er i hvert fall ikke laktoseintolerant , men det er en viss mulighet for at jeg ikke tåler mekleprotein).

Kroppen er forunderlig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat