Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-08, 17:47   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er idealvekt?

Å være tjukk og overvektig er ikke det samme. Jeg VET at jeg er overvektig, og det er også derfor jeg skal mer ned i vekt.
BMI er etter min mening ikke helt til å stole på, det samme sier legen min, derfor måler han fettprosent i stedet for. BMI tar ikke hensyn til bentetthet og muskelmasse.

Jeg blir også litt forvirret når det gjelder midjemålet. Jeg har lest (for kvinner) alt fra 80-90 cm. Tok også dette opp med legen min, og han sa at det også er individuelt og har med benstruktur, høyde og proposjoner å gjøre. Han opererte generelt med at 90 er en smertegrense for de aller fleste.

Trivselsvekt er et veldig ullent begrep, og kanskje en unnskyldning for å ikke gå ned i vekt, med mindre man trives som sunn og slank.
Jeg tror uansett ikke at jeg skal behøve å veie 57 kg for å være slank og sunn. Moren min er like høy som meg, og så fort hun kom under seksti kg så hun sykelig ut.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat