|
Sv: Vi burde organisere oss!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Hvordan kan du bare si det sånn helt uten videre? Det er gjort flere studier, særlig på epileptiske barn som har hatt en dramatisk forbedrende effekt av ketogen kost.
En professor ved navn George Cahill har gjort større studier av hvordan hjernen fungerer på ketoner, og refererer til det som "the brains super fuel". Om man leter litt rundt så finner man ganske mye man ikke visste. Google er en fin ting 
Det er begrenset med karbohydrater i de fleste grønnsaker, det er andre ting i dem som er viktigere for deg enn dét. Frukt spiser jeg svært lite av, jeg blir trøtt og slapp av det.
"På epileptiske barn som har hatt en dramatisk forbedrende effekt av ketogen kost"? Dramatisk forbedring?
Ja, man behandler noen barn ved SSE (ikke mange) med ketogen diett. Men den dramatiske forbedringen stiller jeg spørsmål ved? Forbedring for noen ja, men dramatisk?
I tillegg behandles noen få voksne ved sykehuset med ketogen diett, men her er erfaringen ganske minimal foreløpig. De har ikke etablert dette som behandlingstilbud for voksne, selv om de vurderer å tilby det i en nære fremtid. Google er en fin ting, det er jeg enig i, men man skal lese med et kritisk blikk på mye av dette. (Mener jeg)
|