Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-08, 20:15   #42
mini me
Medlem

mini me sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 54
mini me er på en erverdig vei

Sv: Huden følger ikke med

Jeg slenger meg like godt på denne diskusjonen.
Jeg har tidligere gått ned 30 kilo, og diskuterte da med fastlegen langt uti den slankingen å få mageplastikk opperasjon, dekket av staten. Legen jeg hadde da mente det burde være uproblematisk for meg, men at jeg på daværende tidspunkt måtti gå mer ned i vekt.
Så flyttet jeg og fikk ny lege, og nye kilo. Jeg har også diskutert saken med min nåværende lege, og han fortalte meg det samme som legen jeg hadde før gjorde. Det dem begge to sa, var følgende: Man må ikke være mye overvektig for å få opperasjonen godkjent. Og så er det et kriterium nå, for å få slik opperasjon dekket av staten at man har vesentlige plager. Disse kan så klart være mange slags; utslett, innfeksjoner, psykiske plager osv. Så jeg har funnet ut i hverfall at man bør tenke igjennom ordvalget før man snakker med fastlegen om slikt. Uansett er det behandlende sykehus som bestemmer om man passer for opperasjonen, ikke legen.
Ang. dette med trening for damer, så må jeg bare si at jeg som har kroppsbyggning som en øst-europeisk spidkaster, så veit jeg av erfaring at jeg bygger muskler veldig fort, og får da samtidig problemer med å få klær som passer. (får store muskler altså! ) Så jeg får vel enten vurdere å bli body-builder eller la være hardtreningen

All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat