Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-04, 14:49   #3
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg lurer på om noen vet hvor påstanden om at frukt råtner i magesekken/tarmen kommer fra? At man derfor må spise frukt FØR et måltid og ikke ETTER? Dersom noen har kilder, lenker eller litteratur så blir jeg glad
Jeg synes det høres søkt ut jeg, for pH og miljø i magesekken skulle vel strengt tatt ikke innby til særlig med forråtnelse. Men kanskje jeg tar feil?

Leste et "gammelt" innlegg; ikke for sent å kommentere dette vel?

Jeg var fem dager på Finnskogtoppen Helsesenter for 3 år siden. Der ble vi fortalt dette. Ikke nettopp at frukt råtner i magesekken og derfor må spises før annen mat, men at frukt blir fortere fordøyd og derfor går fortere gjennom tarmsystemet enn mye annen mat. Dette kan forårsake mye luft i tarmene...med litt ekstra "go'lukt" fra ferdig fordøyd frukt. Spiser vi frukt først, slipper vi en ekkelt "fruktforstoppelse" med påfølgende "golukt" fra tarmsystemet....
Frukt først og annen mat etterpå og det problemet skulle være løst...
Hadde nesten glemt dette

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat