Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 21:42   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan fungerer dette med å ikke få i seg for mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av anca-77, her.

Visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det.
Jeg går ikke på noen spesiell slankekur, men forsøker å ikke spise mat med for mye karbohydrater, fordi jeg har skjønt at dette virker.
Skjønner at karbohydrater/sukker omdannes til fett, så derfor skal man ikke spise det. Men hva med den maten som allerede har fett i seg? F.eks steikesmør har jo 80 % fett i seg. Du legger vel på deg da?
Nei jeg har tydeligvis ikke skjønt alt dette her. Tar du virkelig av på den måten? Kan noen forklare dette for meg?

Du bør gå på biblioteket og låne bøker om lavkarbo og ketolyse!
Der står det godt beskrevet hva som skjer i kroppen din.
Fett er faktisk noe som kroppen vår trenger, hjernen trenger bl.a fett for å bygges opp når vi er barn.
Og som Torkil sier i sin bok (fritt sitert): det trengs energien fra en fettcelle for å forbrenne en fettcelle.
Det fettet du spiser på ketolyse er med på å holde fettforbrenningen i gang. Spiser du for mye fett vil det vistnok komme "rett ut" igjen. Har lest at noen her inne har hatt det de kaller for "fettdiare" .

Det er fett kombinert med mye karbohydrater (såkalte raske karber) som er skadelig og fetende.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat