Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 07:46   #524
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.

Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.

Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.

Han starta sånn:

" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
--------------------------------------
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
-------------------------------------------------------------------------------
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.

Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
-------------------------------------------------------------------------------
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
--------------------------------------------------------------------------------
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg
--------------------------------------------------------------------------------
Målsetting:
Ca 100Kg. altså en total nedgang på 48,8
I Følge BMI bør jeg veie 84,5 men da blir jeg nok seende snål ut.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat