Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-08, 22:58   #5
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 50
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Er det hardt i begynnelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lykkelig, her.

Er det en vanskelig diett å følge? Jeg har en flokk med barn og full jobb ved siden av. Er det forenelig med familieliv?

Og blir man veldig slapp i begynnelsen?

Og det med den dårlige ånden..... hvor ille er det? Jeg skal jo på jobb.

Fordelen med å gå på Ketolyse er at hele familien din vil få et sunt kosthold, med mindre du lager dobbelt opp av mat - siden det blir lite halv- og helfabrikata Men du må være innstilt på å planlegge maten ganske nøye, og lage mye fra bunnen av. (Men dette gjør du kanskje allerede? Har inntrykk av at fulltidsarbeidende flerbarnsmødre stort sett vinner gull i planlegging og effektivitet ) Tror det går helt fint å lage mat som alle kan spise, så står du selv bare over potet/pasta/ris/brød-delen av det. Jeg synes Ketolyse er litt som å spise slik jeg drømte om å få lov til da jeg var barn - masse kjøtt og saus, og ingen dølle poteter

Man kan bli slapp og uvel når man går inn i ketose. Hvor mye varierer. Fordelen er at det går over, rimelig fort også Tror også det er store variasjoner i det med ånden. Jeg har pustet rett i fjeset på kolleger og spurt om det stinker (hva kan jeg si, en åpen tone på jobb...), og de sier nei. Ta en stor Ifa hvis det blir ille, eller ha med sånn reisetannbørste/-krem-sett i veska. Og husk tannpirkere - du kommer til å spise en del kjøtt, og hvis det får sitte mellom tennene, kan det lukte ganske ille, ketose-ånde eller ei.

Sånn i bunn og grunn tror jeg Ketolyse er like forenlig, om ikke mer, med familieliv og travle hverdager som alle andre dietter. Man må innstille seg på at det blir litt jobb i begynnelsen, også fordi det er en ny måte å tenke på hvis man er litt sånn lavfett-indoktrinert som mange jo er (ikke så rart med de offisielle ernæringsrådene i mente), og for mange også en ny måte å handle og lage mat på. Men det er utrolig hvor fort man venner seg til det, egentlig.

Lykke til