Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-08, 15:21   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Hva er grunnen til at vekten kan stagnere ved inntak av for mye søtstoff? Jeg vet jeg spiser for mye av det men er så søtsyk

Og så lurer jeg på det med alkohol - er det sånn at et glass rødvin i uka er OK men ikke mer? Man kan vel ikke bare regne karber men også hvordan alkohol påvirker forbrenninga? Eller..?

Hjernen skiller ikke på kunstig søtstoff og sukker. Ergo, viss du spiser mye søtstoff, tror kroppen at den får sukker og reagerer deretter. Så lenge du fortsetter å spise søtstoff, vil søtbehovet ditt opprettholdes. Det eneste er rett og slett å kutte ut søtstoff. I vertfall for en god periode, slik at kroppen venner seg av med det. Jeg VET at det er både hardt og vanskelig, men det går
Det er ikke alle som reagerer med vektstans pga. søtstoffene. Det er helt individuelt.

Når det gjelder alkohol, så går du ikke ut av ketose pga. alkoholen. Men fettforbrenningen blir satt på vent til alkoholen er ute av kroppen. Da først starter fettforbrenningen igjen.

Ellers så finnes det masse tørre viner, både rød og hvit. Vet det er flere tråder her om det

Ellers når det gjelder stix, husk at det er kun en indikator. Les om ketose og stix her: Post#1: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&page=2

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat