Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-08, 21:40   #28
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Innrømmer først og fremst at jeg ikke har lest alle innleggene over her.
Vi begynte med hirse med usøtet eplemos og rapsolje, samt frukt og grønnsakspureer. Kokte epler er en grei "blande"-mat, med vit C i.
Gulerotmos, kokte søtpoteter (en stooor hit!), kålrot, blomkål, brokkoli, gresskar om du gidder, de som er gule og avlange og markert tykkest i ene enden er lettest å mekke med. Etter koking så kjører du det i foodprofessoren til det er helt fint, ta vare på kokevannet og spe om det ellers er helt jelly. Man tager et par isbitebrett, har oppi fryser, og så heller du over i fryseposer og har 20ml-biter du kan tine som du vil...

Da hun ble litt større kokte jeg opp full "pakke" med kjøtt, grønnsaker, frukt etc. Kokte og hadde på gamle babymatglass, fryste og ferdig! En stor "mekk" ga nok mat til 10 store glass...

Husk å IKKE blande med mme eller annen melk før frysing...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat