Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-08, 21:26   #20
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Jeg kjenner at jeg er skeptisk. Det er jo forskjell på oss voksne og disse små. Vi voksne trenger jo minimalt med karbohydrater, men unger trenger mye mer pga den store forbrenningen og det høye aktivitetsnivået deres. Dette er jo et spennende felt, og jeg har tenkt å sette meg mye mer inn i dette med lavkarbo og barn etterhvert, men jeg hadde nok villet sjekket mye mer enn bare stolt på en bok skrveet av en lege. De lærde strides vel om dette som om alt annet.
Smør og mye fett til små barn skurrer bare veldig i mine ører.

Skeptisk skal du selvsagt få lov til å være, men synet mitt kommer ikke bare på bakgrunn av en bok skrevet av en lege altså. Jeg har vært aktiv i "lavkarbomiljøet" i snart 5 år og har lest det meste av lavkarbolitteratur, ja også annen ernæringslitteratur. Jeg er helt fullstendig overbevist om at dette er bra også for barn, det er bare dette med spedbarn jeg er usikker på, og da i forhold til når de kan begynne med feks. smør og egg.

Fett og barn høres helt naturlig og bra ut i mine ører, det er karbohydratene som skurrer her. Men ikke alle karbohydrater, bare de raske. Og da mener jeg hvit ris, hvit pasta, poteter, sukker og lyst brød.

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Men hvorfor ta sjansen hvis det er delte meninger? Man MÅ jo ikke ha egg før ettårsalder. :kverulerer:

Jeg tenker bare på at det er en så vanvittig sunn matvare, men jeg kommer som sagt til å vente en god stund til og da kanskje helst introdusere bare plommen i første omgang.