Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-08, 16:21   #12
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Maskotten er ny på veien

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Hei igjen
Jeg visste det kom til å skape reaksjon.. Jeg er åpen for at det kan være feil i mine kilder, og hvordan jeg har konkludert den informasjonen jeg har blitt gitt! Jeg ønsker ikke å starte en stor diskusjon, men det er spennende å lufte slike "tanker" for andre, for å se om jeg har skjønt det eller om det kan være noe feil..

Jeg er utdannet homeopat, og har på min 5årige udannelse i Oslo, vært på endel seminar og kurs. Jeg har også tatt grunnfag medisin, 1år på høyskole. Der husker jeg det var en foredragsholder, som også var kirurg på Ullevål sykehus(om jeg ikke tar feil sykehus nå.. 4år siden). Han sa at de hadde opplevd en eksplosjon av spesielt unge menn som brukte mye proteinpulver som fikk akutt nyresvikt. Dette pga alt proteinet belastet nyrene noe helt sinnsykt! Proteinet i pulverene fungerer på annen måte enn "naturlig" protein fra fisk og kjøtt. Jeg har ikke noen andre kildereferanser enn det jeg hørte der og da.. Men det har liksom limt seg fast i huet mitt

Ang soya som har østrogenliknende effekt- det trodde jeg var "kjent". Skal se om jeg ikke finner noen linker til sider som bekrefter det. Det med at phytoøstrogen er overdrevent som du sier.. Hva mener du med det??

Her er utdrag fra en internettside som skriver om progesteron versus østrogen:
Her har vi satt opp endel tegn og symtomer på Østrogendominans.

• Vann i kroppen - ødem.
  • Hovne bryst - fibrocyster i brystet.
  • Premenstruelle humørsvingninger- depresjoner.
  • Tap av kjønnsdrift (libido).
  • Kraftig og uregelmessig menstruasjon.
  • Muskelsvulster i livmoren.
  • Vektøkning - fettlagring i hofter og lår.
http://www.progesteron.no/

Den ene læreren min på skolen- Leif Ims, lege, homeopat og gynekologspesialist har også oversatt mange bøker fra engelsk på "hormonproblemene". Han har flere ganger advart oss i klassen om soyaprodukter, og spesielt da lecithin som er tilsatt .Dette er visstnok et stoff som er spesielt skadelig for hjernen. Det bryter ned hjerne/blodbarrieren som er så viktig for at det ikke skal komme skadelige proteiner inn i hjernen. Det er også satt i forbindelse med noen av de forskjellige mentale lidelsene som alzheimers og demens. (Jeg har ikke andre kilder enn det jeg har hørt fra ham. Men disse "statementene" finnes dokumentert av vitenskapelige godkjente studier i bøkene han har oversatt feks "Alt du trenger å vite om hormonbalanse".
Leif er en MEGET klok og dyktig mann, som vet hva han snakker om. Han forsker på veldig mye innen "hormonfaget" og hjernen, og er vel ansett i det alternative miljøet for sin kunnskap.

Men, som sagt- hvis du vet noe jeg ikke vet eller har fått med meg, er jeg åpen for å høre det..
Men jeg kommer ikke til å gi sønnen min soyamelk uansett- full av lecitin. Kun havremelk med kalsium om det ikke vann

Forskjellen på ernæringsterapeut er at de liker lavkarbo(har ikke møtt noen av dem som liker høykarbo enda :P
Ernæringsfysiologene er lowfat fanatikere Litt sånn- alle under en kam her Har ikke snakket med ALLE terapeuter og hørt altså.. men inntrykket mitt er at det er den største forskjellen..

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat