|
Sv: Gamle synder. ... ikke synder?
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Jeg er diagnostisert bipolar, så jeg måtte bare sperre opp øynene litt når jeg leste dette: Vet du om det er "bevist" at lavkarbo hjelper på slike tilstander? Jeg har blitt betraktelig bedre siden jeg ble litt mer oppmerksom på karbene, men samtidig ble livet mitt generelt mer strukturert og forutsigbart i den tiden så jeg har alltid trodd at det var dette og ikke karbsene som gjorde meg bedre. Men hvis lavkarbo virkelig kan hjelpe på bipolaritet hadde det jo vært fantastisk 
Jeg vet ikke om det er bevist, men det er nok påvist mange tilfeller. Vet ikke hva som gjør det, men raffinert og bearbeidet mat kan påvirke hormonene og energinivået vårt negativt, og det kan kanskje være sånn at ting faller på plass med lavkarbo over en viss tid.
Jeg er velsignet med å ha et mye roligere sinn enn jeg hadde før, mine maniske perioder er borte, så lenge jeg husker å spise og ikke gå sulten. Jeg har vel fortsatt noe mer å bære på skuldrene enn den jevne mann i gata, men det har med påvirkninger utefra i min historie mer enn hva som skjer i kroppen min, og jeg har fått ganske andre perspektiver og kommet meg ut av den berømte gropa.
At det har skjedd proposjonalt med lavkarbo tror jeg ikke er tilfeldig, men jeg kan ikke bevise det akkurat 
Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.
Denne tråden tok en god vending etter en litt vrient start. 
Heavy metal trommis? Jaaa, det er lov å spøke om det - fikk selv diagnosen i tjueårene. 
Diagnosen "heavy metal trommis" eller "ADHD"? Sorry, kunne ikke dy meg.
Nei, ja, han har gjort mye forskjellig, og kan spille de fleste instrumenter, men jeg tror trommer er det som gir han mest utløp, han er av typen som aldri sitter stille.
Ironisk nok ble vi kjent over felles progrock-interesse, ironisk når han ikke klarte å høre på mer enn ti sekunder av ei låt om ganga .
Han er en fin fyr, og et stort musikalsk talent, om det er på grunn av eller tross av ADHD vet jeg ikke.
Der spora jeg litt av igjen. Beklager det! Denne tråden tar bare så mange interessante retninger 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|