Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 12:16   #42
~Rosa Skydått~
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 41
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Jeg har selv 3 barn, hvorav 2 av de har adhd. De har ikke kunnet bruke medisiner pga alvorlige bivirkninger av disse. Så vi har vært tvungen til å se etter alternative metoder. De bruker iq med bra effekt. Men etter vi kuttet ut det meste av sukker og raske karbs i deres kosthold, har vi merket en markant forskjell på adferden deres. De er generellt roligere og mer konsentrerte, klarer seg bedre på skolen, og vennene kommer tilbake. Har nok en meget privat teori om at min fett-forbi under svangerskapet med de to eldste kan ha bidratt til at de utviklet adhd. Man vet jo at fett er uhyre viktig for utviklingen av hjerne, nervesystem og syn. Særlig er fiskeolje og andre flerumettede(kaldpressede) oljer veldig gunstig. Lurer bare på om ikke samfunnets fettforbi de siste 20 årene har bidratt stort til at så eksplosjonsartet mange barn og unge får denne diagnosen? Kanskje en enkel forklaring, men jeg mener bestemt at det kan være en sammenheng her. Har to voksne venner av meg som faktisk har kuttet ut sin medisin etter 1 år på lavkarbo, og synes det går veldig bra. Dette må du gjøre deg opp en egen mening med selv, og kanskje prøve deg fram.

Wow! Så stilig da! Ja, dette skal jeg prøve meg frem til! Tusen takk!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat