|
Sv: Gamle synder. ... ikke synder?
Opprinnelig lagt inn av raptor, her.
Du skrev at du ønsket å komme inn i brudekjolen , og da var det snakk om 3 kg. Men skjønner ærlig talt ikke helt hva du ønsker å oppnå? Det er himmelvid forskjell på gr og ketolyse! Om det viktigste er å gå fort ned i vekt, kan du like gjerne velge nutrilett, og om 2 uker er kiloene en saga blott! Tror de fleste her inne har gjort seg opp en mening når det gjelder kosthold, vi har funnet en filosofi som vi ønsker å leve etter for resten av livet. Vi har valgt bort karbohydrater fordi vi har erfart at det er det som skal til for at kroppen vår funker optimalt. Vektnedgang er en bivirkning av dette kostholdet.Synes du skulle sette deg ned og tenke over hva du vil, gå ned noen kilo i full fart for å komme inn i en kjole, eller om du ønsker en varig kostholdsendring av helsemessige årsaker. Dette at du har adhd kan kanskje tale for et karbofattig kosthold? Kjenner flere med adhd som har blitt lavkarbere, og som føler seg enormt mer velfungerende på et slikt kosthold. Men dette er opp til deg å avgjøre. Avslutter med å si at jeg ønsker deg alt vel.
Ok, så nå har jeg skrevet en lang avhandling på hvorfor jeg var krass sist, og denne gangen skal jeg bruke masse smileys for å ikke bli misforstått på tonen i det jeg skriver.
Hvem vil ikke gå raskt den i vekt? Eneste forskjellen på folk er de som vil gjøre det på en sunn måte, og de som vil gjøre det på en ufornuftig måte. Suppekurs feks, der man blir lovet å gå ned 7 kg på en uke, det er jeg uenig i. Men ketolyse, der jeg ville gå ned så mye som mulig på fem/6 uker, det var mer realistisk. Jeg var ikke helt ukjent med karbo-dietter da jeg startet. Mamma har gått på fedon så lenge jeg kan huske nå, og har hatt noe suksess der. Så jeg visste at det var om å gjøre å legge om spisevaner blant annet! Jeg hadde ikke som mål at "jeg skal gå ned 3 kg til bryllupet". Det var mer "jeg skal gå ned så mye jeg kan til bryllupet, og etter det er det tilbake til GR igjen". Jeg VET at det ikke var noe smart tankegang, men hva gjør vel ikke en brud for at dagen skal være perfekt? Skyt meg! 
Men så fant jeg ganske raskt ut at dette var noe jeg trivdes med. Derimot ville jeg allikevel spise det jeg fikk servert i bryllupet, og kose meg litt ekstra på bryllupsreisen og bestemte meg for det at det var noe jeg skulle gjøre, og når jeg kom tilbake igjen, så skulle jeg begynne på ketolyse, og ikke GR!
Når jeg nå er ferdig med denne kuren for godt, så er jeg mer og mer intressert i å enten følge South Beach eller Fedon, og se hvordan det går. Jeg har begge bøkene deres, men jeg syntes det er utrolig vanskelig å skaffe ingrediensene der, rett og slett fordi jeg bor på en øy uten innvandrerbutikker og eksklusive matbutikker!
Men jeg lurte på, kunne du utdype denne litt: Dette at du har adhd kan kanskje tale for et karbofattig kosthold?
Mener du at karbofattige kosthold hjelper på adhd? Hvilken del av adhd da isåfall? (konsen eller hyperaktiviteten?)
|