|
Sv: Gamle synder. ... ikke synder?
Herregud...ingen grunn til å bli sur selv om du ikke liker det du får høre. Karbohydrater binder vann, som lagres i musklene. Når du kutter i karbohydratinntaket, forsvinner vannet, uavhengig av de andre fakorene du har nevnt. Og ingen har sagt at du har gått ned 9 kg vann. Jeg sier at de aller fleste går ned minst et par kg i ren vannvekt den første uken. Google i vei, eller spør Torkil, hvis du ikke tror meg. Hvis du (som man virkelig bør gjøre før man forandrer kostholdet sitt så radikalt som du har gjort), hadde lest boka ordentlig, ville du visst det vi forsøker å fortelle deg allerede.
Og med mindre du vil gjøre deg veldig upopulær her inne, skill mellom brukerene som svarer deg. Det var ikke jeg som snakket om hvorvidt du skulle ned 3 kg! Rett den kjipe attituden din mot rett person.
Mer kalorier gidder jeg ikke bruke på deg, angrer virkelig på at jeg forsøkte å hjelpe i utgangspunktet- det er jo tydelig at du allerede har bestemt deg for at du har rett. Og mennesker som ikke gidder å høre på fakta, fortjener de ubehagelige overraskelsene de får.
Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.
Ok, nå skal ikke jeg si at jeg vet alt, men jeg vet mye, og veldig mye om meg!
Jeg er svært uenig i om at de første kiloene jeg tapte var bare vann! For det første spiser jeg ikke salt, og dermed lagres ikke det på den måten i kroppen min. For det andre har jeg ikke vært solbrent, eller hadde besøk av tante rød da jeg startet. For det tredje, så hadde jeg akkurat gått ned 6 kilo, og bestemte meg for å gå ned litt raskere. Har jeg da tapt 9 kilo i vann? Jeg syntes det høres merkelig ut for min del. Og hvordan kan du være sikker på at jeg kommer til å legge på meg igjen hvis jeg går over til GR? Hva om jeg gjør det veldig gradvis? Hvorfor skal man absolutt legge på seg når man bytter diett? Da hadde jeg jo lagt på meg da jeg startet på denne dietten!
Jeg vet godt dette med de siste kiloene og er veldig klar for å jobbe for det. (Og NEI, det er ikke allmennkunskap. En 18 åring som aldri har slanket seg før vet kanskje ikke dette, så det er ingen vits i å anta at alle vet det) Men spørsmålet mitt var egentlig hvor du har lest at jeg bare skal ned 3 kilogram? Og uansett syntes jeg heller ikke at det er på sin plass å fraråde noen å gå ned i vekt, uansett hvor lite, eller mye de har å gå ned. "Nei, du skal bare ned 5 kilo, så denne dietten passer ikke deg, bare gi opp du" Man skal passe seg med hvem man sier slike ting til, selv om jeg tåler å høre det! Men jo, jeg syntes det er feil å si det!
Og legger ALLE på seg etter endt kur? Kan man da kalle dette for en suksessfull kur? Jeg mener at en diett/kur er suksessfull når man har gått mye ned i vekt, og man ikke trenger å jobbe for hardt med å holde seg der etterpå. Da blir det en jojo - kur da! Hva er vitsen med det? Men av hva jeg har hørt om ketolyse de siste dagene så klarer de fleste å holde vekten! Jeg tror ikke at jeg er en av de, men det er kun hvis jeg går tilbake til min gamle gamle livsstil. (MYE karbo, MYE fett og MYE mat!) Går jeg sakte tilbake igjen til GR, (og ikke brått begynner på) så tror jeg at man vil kunne kontrollere vekten - et skritt av gangen.
Sist redigert av Sugarpill : 19-08-08 kl 02:25.
|