Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-08, 20:23   #16
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og studenttilværelse

Hei Johing! Gratulerer med et flott vekttap!

Jeg har selv erfaring med lavkarbo-studentliv. Det kan være tøft, men jeg sier bare: store meierismørpakker og olivenoljer! Der får du masse metthet for pengene. Kjøp store (18pk) kartonger med egg på den rimeligste plassen du kan oppdrive. Tunfisk på boks (3pk) er også billig. Hadde mye tunfisksalat med olje og krydder på jeg... Kjøp store pakker med kyllingfilet og frys ned når du har mulighet. Tipset med frosne grønnsaker nevnt tidligere er bra, bare styr unna gulrotmixene. Sjekk priser hos innvandrerbutikker, de har ofte svært god pris på grønnsaker og krydder!

Skriver også under på tipset om å holde seg borte fra ferdigprodukter (barer, godteri, kantinemat) da det ofte ødelegger mer både for lommeboka og helsa enn hva godt er... Bruk heller noen kroner på et godt vitamintilskudd, i fall du er redd for at ikke alt blir dekket gjennom et noe ensidig kosthold. Men det er bedre med et ensidig sunt lavkarbo kosthold, enn et ensidig usunt ferdigmat/studentkosthold.

Og du: det er lov å hamstre med seg litt fra foreldrenes frys/kjøl/skap når du er hjemom på besøk Evt om litt økonomisk støtte underveis, om de har mulighet for det. Det er ikke så mye som skal til alltid.

Lykke til, både med studier og lavkarbo!

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat