|
Sv: Oppstartsvansker - Vekt
Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.
Du har vel lest den klistrede tråden om stagnasjon i vekttap?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043
Der står det bl.a.:
"Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker for å skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler."
Ellers tror jeg det er flere (meg selv inkludert) som ikke opplever det forventede dramatiske vekttapet på ketolysekuren. Det gjelder å prøve seg frem, som du har vært inne på, og finne ut av hvordan de ulike matsortene virker på en selv. En må være tålmodig og holde ut, så løsner det nok etterhvert. Men det er nok lurt å innstille seg på at det kan ta tid …

Bra tråd Det er vel bare å fortsette videre som gjelder hær Ser at det henvises til de som opplever vektstagnasjon, men jeg har jo ikke en gang kommet igang ennå..Har dog lagt til en del mer grønnsaker i kosten de siste dagene, og funderer også på om jeg skal legge inn litt grønnsaker i frokosten også. Får prøve alt for å få best mulig effekt
Formen er fin, sulten er borte og blodsukkereret er meget stabilt.Ingen humørsvingninger og svært få mageproblemer...
Som sagt så er det bare vekta igjen, men jeg regner med at den kommer.
|