|
Sv: Melkefri lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Hei Enid 
Har dessverre ingen gode tips til deg, men skrev i bloggen din om noe som heter vitabiosa, har du hørt om det? Kjøper det på helsekosten og drikker det 3-4 ganger for dagen. i ett eggeglass. Det funka på meg for å si det sånn...
Hvilken typer smerter er det du har? Fått noen diagnose hos legen?
Synes bare så synd i deg altså og sender deg en
Takk snille 
Jeg har fått diagnosen funksjonell dyspepsi (kronisk stress-mage/magekatarr) etter nøye utredning med blodprøver, gastroskopi, røntgen og ultralyd.
Forrige runde hadde jeg 2 mnd med sterke magesmerter, et slags "sug" i magen, med tilhørende kvalme og svimmelhet, oppblåst, rapet veldig mye og hadde vanskelig for å gå på do 
Begynte med aloe vera-juice, og hele greia forsvant i noen mnd, for så å komme igjen i en "ny versjon" denne gangen, det har vart i 2 uker, med kun magesmertene og dette "suget", enkelte kvalmebyger men ellers ingenting av det i forrige runde. Drikker fremdeles aloe vera-juicen.
Min mor har hatt endel av de samme plagene og har nettopp fått vite at hun er intolerant mot melkeprotein, og jeg lurer på om jeg også kan være det - derfor vil jeg prøve 2 mnd uten melkeprodukter for å se om det funker!
Jeg er litt skeptisk til vita biosa, fordi det er laget av melk, sant?
Hva var dine plager, da? Hvordan fungerer vita biosa på deg?