|
Sv: Oppstartsvansker - Vekt
Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.
Jeg tror nok at jeg kan spise litt mindre. Er nok ikke helt bevisst på metthetsfølelsen min ennå, og ikke på sultfølelsen heller. Etter en del år med stressende arbeidsliv er min erfaring at man desverre blir mindre sensetiv til slikt. Må nok jobbe litt med å bli kjent med denne igjen....
Mosjon får jeg nok av..Går relativt mye i hverdangen, og trener andre ting på kveldstid. Kjenner jo at forbrenninga er godt i gang. Er varm og god + at jeg blir kjempevarm nå og da Kjennes nesten ut som om man har feber, men dette er en del mer behagelig
2500 til 3000 kan faktisk være i meste laget for å gå ned i vekt. Tror jeg ville lagt meg på maks 2200. Jeg har 40 kg for mye - minst - og fullammet så da skulle jeg bruke ca. 2800 per dag.. jeg spiste og spiste..bare lovlig mat, men gikk saaaaakte ned. Så begynte jeg å regne på det og så at jeg ofte var oppi over 2800.. Jeg hadde ikke magemål. Egg og bacon med ost er veeeldig godt. Spiste baconcrisp flere kvelder i uka. Jeg fortsatte rett og slet som før: spiste foran tv på kvelden.. nøtter, baconcrisp..osteskiver.. sov. Det gikk ikke.. Så jeg måtte telle og da gikk det bedre. Men så hadde kolestrolet mitt steget fra 6 til 7.7 på tre måneder - så nå lever jeg mer fedonaktig. Mer fiber og mindre dyre og melkefett. Håper selvsagt at verdiene neste gang er lavere.
Men jeg må fortsatt passe meg for kveldsspising.. det er min akilleshæl 
|