|
Sv: Oppstartsvansker - Vekt
Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.
Hei igjen,
Mange spørsmål som dukker opp underveis. Har vært igang med ketolysekuren i litt over en uke nå, og er i fin ketose(stixen er rosa). Spiser godt med fett(ost,cocosa,olivenolje,nøtter mm), litt grønnsaker hver dag og drikker masse vann(3-4 liter). Spiser også vitaminene som følger ketolysekuren.
Har dog ikke gått ned som mye som 1 gram den første uka, og det er vel litt uvanlig? Hva kan dette bero på? Kan det være at jeg spiser for mye? Får nok i meg 2500 - 3000 Kcal hver dag. Hovedsaklig gjennom fett(75-85 %).
Fint med litt forslag angående dette da jeg har 20 "kontor kilo" som jeg gjerne skulle hatt vekk til jul
Lars
Du har vel lest den klistrede tråden om stagnasjon i vekttap?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043
Der står det bl.a.:
"Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker for å skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler."
Ellers tror jeg det er flere (meg selv inkludert) som ikke opplever det forventede dramatiske vekttapet på ketolysekuren. Det gjelder å prøve seg frem, som du har vært inne på, og finne ut av hvordan de ulike matsortene virker på en selv. En må være tålmodig og holde ut, så løsner det nok etterhvert. Men det er nok lurt å innstille seg på at det kan ta tid …

|