|
Sv: Gamle synder. ... ikke synder?
En ting jeg vil spørre om, er om du følger ketolysedietten nøyaktig, og hvor lenge du har fulgt den? Og i tilfelle, hvordan føler du deg generelt? Hvordan har magen din det? Hvordan er energinivået ditt? Hvordan sover du?
Det er dette som er avgjørende om en diett er riktig for deg, ikke vekttapet alene. Livskvalitet handler om mye mer enn å være slank, selv om det også er viktig for helsa, så er ikke alltid kroppen enig med hjernen om hva som er riktig vekt for deg.
Du kan testes for insulinresistens, det kan du gjøre med en glukosebelastning eller en c-peptid hos legen. Avtal en time, hvor du i hvert fall i første hånd foretar en blodsukkermåling på fastende mage (ikke mat etter midnatt dagen før). Det vil gi deg en pekepinn, dersom blodsukkeret ditt måler mer enn 5,8 (om jeg ikke husker feil), så er det en mulighet, og du bør ta en ordentlig test som jeg nevner her over.
Og som Enid sier, det er ingenting i veien for å trene hardt på lavkarbo, men om du ønsker å fortsette å være i ketose, så bør treningen trappes opp gradvis, for det kan være tungt i starten, men i lengden vil du antageligvis holde ut lenger.
Correct me if I'm wrong, men jeg får en biiiiitteliten følelse av at du ønsker en quick fix, og jeg lover deg, i det lange løp så finnes det ingen.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|