Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-05, 23:02   #9
rsy
Medlem

rsy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 46
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Har bare hatt positive erfaringer der... Både på hus og reise - Rask behandling og hurtig oppgjør. Bruker dem fordi de hadde det best tilbudet da vi ringte rundt. Hadde Vesta før.... Har fremdeles vesta på livsforsikring da....

Så koselig å se deg her igjen da rsy - har du vært hen'a ??

Da jeg jobber med forsikring møtes jeg stadig av oppmerksomhet rundt oppgjør. Når det gjelder Vesta så har de ca 220.000 skadeoppgjør i året. De har markedsprosent på ca 20%, hvilket tilsier at antall skader på årsbasis for samtlige selskaper i Norge er ca 1 mill saker.

Hvis 1%, altså hver hundrede skadekunde får et såpass dårlig oppgjør at han klager til en eller annen instans, ja så er dette 10.000 skadesaker i løpet av et år. Så mange saker har ikke jeg sett på TV2-hjelper deg.

Jeg velger å tro at 99,9% av sakene går som kniv gjennom smør. Det finnes derimot saker som tar lang tid, særlig hvis politiet er inne i bildet. Det har med å gjøre at disse sakene ikke blir påbegynt før politiets dokumenter foreligger, hvilket som regel tar sinnsykt lang tid.

Vesta (og jeg tror IF også) nærmer seg 50% "direkteoppgjør". Et direkteoppgjør foretas hvis det kun er to parter, altå kunde og forsikringselskap og skadebehandleren rask konkluderer med at dette er en "god kunde" ut i fra produktspekter og betalingsmerkander. Når det foretas et direkteoppgjør er saken ferdig etter første telefonsamtale kunden har med selskapet. Som regel ber de ikke om kvitteringer en gang. Det sikrer raske og riktige oppgjør, ikke minst en fornøyd kunde.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat