Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-08, 21:37   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg lurer litt på disse stixene..

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Å ja- Jeg har tenkt at så lenge stixen er rosa er alt fint og jeg forbrenner fett. Men så begynner jeg å forstå at jeg må spise bedre kontroll på mat + trening øker forbrenningen ytterligere?

Kan jeg ha rosa stix og ikke gå ned i vekt fordi jeg feks. spiser for mange kalorier..?

Kalorier spiller ikke så veldig stor rolle når du er i ketose. Og er stixen rosa er du i ketose. Men hva slags matvarer du spiser har veldig mye med saken gjøre. Du skal IKKE spise karber i form av stivelse som poteter, ris og pasta. Heller ikke sukker eller hvitt raffinert mel.

Karbene dine skal bestå hovedsaklig av grønnsaker. Dvs. at et fullverdig måltid bør inneholde en proteinkilde, en fettkilde og en antioksidant/grønnsakskilde. Holder du deg til denne tommelfingerregelen kan du ikke gjøre mye feil.

De fleste er i ketose et sted mellom 20 og 30-40 karber pr dag. Noen må under for å komme igang, men det er skjelden. Noen tåler over 40 uten å gå ut av ketose, men det er også få. Nærmere 50 er det få som er i ketose. Da er du mer på Lindberg nivå og ikke lenger på ketogen diett.

Velger du å vøre i ketose er det viktig at du gjør det etter en plan, som f.eks. Ketolysekuren eller Atkins eller lign. Det er mye lettere når en har et sett med "regler" å holde seg til. Etterhvert som du blir kjent med maten og hva din kropp tåler kan du lage din egen versjon.