|
Sv: Jeg lurer litt på disse stixene..
Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.
Er det 100% pålitelige? Finnes det noen sjanse for at de kan slå ut på farge selv om man ikke er i ketose? I dag har jeg spist litt potet(bittelitt) og litt sukker og en del sukkerfri sjokolade, og fortsatt lyser stixen sterkt rosa. Er det rett og slett sånn at jeg tåler mye karbs? Nesten for godt til å være sant altså.. I morra skal jeg begynne å veie maten for å finne ut om jeg faktisk spiser så mange karbs som jeg tror jeg gjør..
Det spørs hva du mener med pålitelig. Stixen forteller bare mengden av ketoner i urinen din, den sier ikke noe som helst om hvor mye karber du tåler eller hvor mye du går ned.
Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.