Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-08, 15:31   #5
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Noen som jobber på NAV her??

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Jobber ikke i NAV, men kan jo svare likevel.

Det går an å søke om unntak for regelen, men det ser dårlig ut med dagpenger hvis du går på skole.
Fikk ikke linka til denne siden hos NAV men her er et utdrag:

§ 4-6. Dagpenger under utdanning, opplæring, etablering av egen virksomhet m.v.
Det ytes ikke dagpenger til medlem som gjennomgår utdanning eller opplæring, eller deltar i ulønnet arbeid. (243) Departementet kan gi forskrifter om unntak fra denne bestemmelse når det gjelder
- utdanning eller opplæring utenfor normal arbeidstid, (244)
- utdanning eller opplæring av kortere varighet innenfor normal arbeidstid, (245)
- deltakelse i arbeidsmarkedstiltak (2005/3-3)
- ulønnet arbeid av hobbypreget eller sosial karakter, (246)
- ulønnet arbeid som pålegges etter sosialtjenesteloven, (247)
- deltakelse i introduksjonsprogram etter introduksjonsloven. (2006/3-8)

Departementet kan også gi forskrifter om hvem som regnes som deltaker i utdanning eller opplæring.

Et medlem som mottar dagpenger, kan etter søknad beholde dagpenger i inntil 9 måneder under planlegging og etablering av egen virksomhet. Departementet gir forskrifter om dagpenger til etablerere av egen virksomhet. (249)

Det kan jo også være en god idé å ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor...

thx
men jeg mener ikke å få dagpenger de dagene jeg er på skole asså det er jo bare to dager, Men siden jeg bare er vikar ellers er det ikke sikkert jeg får dekt alle de andre dagene med jobbing, og da er det jo greit med litt stønad

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat