Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-08, 02:05   #140
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Ville bare tipse om nyåpnet delikatessebutikk på Majorstua, Valkyriegata, som selger Michel Cluizel sjokolade. Prisen er ikke spesielt stiv heller. Dette er sjokolade som er helt i verdenstoppen. Uten tvil den beste sjokoladen du får kjøpt i Norge nå som Assagio di Toscana ikke får lov til å importere Amedei lenger.

Sjokolade fra helsekosten eller ifra matbutikker er ikke egentlig noe alternativ. Det er samme overbrente Ghana-bønnene hele veien, og masse vanillin for å gi den billige smaken.

My main mammal!

Vet du, jeg var en av de som ikke likte sjokolade i det hele tatt før jeg smakte Amedei sin Chuao....!

Det er som du sier, når en først har smakt himmelen eller the real deal, så nytter det ikke å gå tilbake til G&b eller Lindt....

Utrolig synd med Amedei og Assagio di Toscana, kommer ikke helt over det jeg!

Men en god-nyhet har jeg da: de har solgt Michel Cluizel på den lille te & kaffe -butikken i bogstadveien i mange år. De som jobber der skjønner nok ikke heelt hva de selger, men pytt pytt
I tillegg selger Gastro i krysset Ullevålsveien/Kirkeveien de også, de har jo åpent til 23 hver dag og greier.

Hvis noen vet hvor i Oslo eller på nett jeg kan få kjøpt 100 % sjokolade, så hadde jeg blitt veldig glad! (tåler hverken vanlig eller kunstig sukker nå)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 17-08-08 kl 21:37.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat