Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-08, 19:00   #4
Skytten
Juniormedlem

Skytten sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 64
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye mat er vanlig for sånne som oss?

Jeg tror at passe mengde mat er den mengden som skal til for at du skal føle deg bra, dvs. ikke overmett og ikke sulten. Jeg spiser betydelig mindre enn før, men det er jo fordi denne kosten tar bort sulten ganske raskt og samtidig tar den også bort lysten på mer mat. Så lenge du ikke spiser karbohydratene, så tror jeg faktisk kroppen regulerer inntaket selv...det virker ihvertfall slik på meg

Jeg spiser ca. 3 måltider om dagen, kanskje 4 hvis jeg føler for det. Til frokost ca 2 skiver "det perfekte ketolysebrød" med karbofattig pålegg (eks. fleskepølse, egg, reker m/majones, blue castello etc.). Så deler jeg ofte opp lunsjen min som jo er måltid nr. 2 (evt. 3), spiser litt før 12 og litt etter 1330, for det er jo da jeg er "sulten". Så spiser jeg middag ved 17-18 tiden, og da er jeg jo behagelig mett..eller skal jeg si "usulten" til leggetid

Jeg spiser mye grønnsaker til måltidene og kjøtt (elsker svin hehe og kylling) i den samme mengden som du beskriver. Jeg førte journal de første ukene mine for å se hvordan kaloriinntaket faktisk lå an på ketolysekuren siden vi spiser så mye fett og proteiner. Jeg fant ut at denne kosten gjør meg såpass mett at jeg spiser mye mindre (selv om du føler at du stapper innpå noen ganger). Med denne kosten var jeg faktisk ikke oppi mer enn ca. 1000-1300 kcal om dagen og det er jo bra -selv med alt det fettet.

Når det gjelder mosjon så sier jeg som Photobscura: KREMT

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat