Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-08, 18:53   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønskemål for livet

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Denne dagsaktuelle livsfilosofi ble funnet i Old St. Pauls Cathedral i Baltimore i år 1692. Det er oversatt for Agder av Cato Wadel, Flekkefjord.

Det er en kjempefin tekst, men den er nok ikke fra 1692 og har ikke noe med katedralen å gjøre heller.

Desiderata and Old St. Paul’s
“Go placidly amid the noise and haste, and remember what peace there may be in
silence.” So begins the popular poem known as Desiderata, which has comforted and
inspired millions of people throughout the world. Known for its words of reassurance,
Desiderata has been reprinted in national magazines such as Reader’s Digest, been
recited at countless weddings and funerals, and was recorded as a hit pop song in 1972.
Over the years, the source of this well-loved poem has been shrouded in mystery.
Legend has it that the Desiderata was inscribed on a wall at Old St. Paul’s Church in
the late 17th century. In reality, it was written in 1927 by Max Ehrman, an Indiana
attorney, poet, and author. Old St. Paul’s is in no way accountable for the poem.

Håper du ikke blir sint på meg, men jeg synes at såpass grove faktafeil (fra avisen sin side) ikke bør stå uimotsagt...
Jeg kan godt legge inn resten av historien rundt Desiderataen hvis du er interessert.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat