Tråd: 1001-tråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-05, 15:37   #36
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg tenkte å dele med dere den siste delen av oppgaven:

Praksisveileder 2.9. Egne tanker/refleksjoner om praksisen:

Jeg synes det var helt annerledes å ha praksis nå enn da vi hadde det i august. En ting er at vi i august kun observerte – men en annen ting er at nå hadde vi mye mere «kjøtt på bena» fordi vi hadde en uke med teori først, og ting hadde fått litt tid på å modne seg siden siste praksisperiode.

Jeg var spent på hvordan praksisen min kom til å bli, iogmed at jeg har endel angst til tider. Jeg tok opp dette med dere på forhånd – og fikk god tilbakemelding på at det var helt greit at jeg hadde angst – noe som betydde enormt mye for meg. Jeg hadde lite angst under praksisen, noe som jeg personlig tror har mye med øvingslæreren vår å gjøre, samt samtalen med XXXX forut for praksisen. Nå tenker jeg som så at jeg har like gode forutsetninger som andre, til å bli en god lærer – selv om jeg har angst.Og det er en god følelse.

Andre tanker om praksisen.. Jeg synes at medstudentene mine var flotte jenter, vi har alle ben i nesa og sier det vi mener, og vi samarbeider godt – noe som er veldig viktig.

Ellers.. så gleder jeg meg veldig til neste praksisperiode, synd det er såpass lenge til.

En ting til slutt – etter denne praksisperioden er jeg mye mere obs på foreleserne jeg har. Jeg merker meg ting, og gjør meg stadig tanker om hva jeg ville ha gjort annerledes/evt. hva jeg synes er bra. Man får mange ideer!