Jeg tenkte å dele med dere den siste delen av oppgaven:
Praksisveileder 2.9. Egne tanker/refleksjoner om praksisen:
Jeg synes det var helt annerledes å ha praksis nå enn da vi hadde det i august. En ting er at vi i august kun observerte – men en annen ting er at nå hadde vi mye mere «kjøtt på bena» fordi vi hadde en uke med teori først, og ting hadde fått litt tid på å modne seg siden siste praksisperiode.
Jeg var spent på hvordan praksisen min kom til å bli, iogmed at jeg har endel angst til tider. Jeg tok opp dette med dere på forhånd – og fikk god tilbakemelding på at det var helt greit at jeg hadde angst – noe som betydde enormt mye for meg. Jeg hadde lite angst under praksisen, noe som jeg personlig tror har mye med øvingslæreren vår å gjøre, samt samtalen med XXXX forut for praksisen. Nå tenker jeg som så at jeg har like gode forutsetninger som andre, til å bli en god lærer – selv om jeg har angst.Og det er en god følelse.
Andre tanker om praksisen.. Jeg synes at medstudentene mine var flotte jenter, vi har alle ben i nesa og sier det vi mener, og vi samarbeider godt – noe som er veldig viktig.
Ellers.. så gleder jeg meg veldig til neste praksisperiode, synd det er såpass lenge til.
En ting til slutt – etter denne praksisperioden er jeg mye mere obs på foreleserne jeg har. Jeg merker meg ting, og gjør meg stadig tanker om hva jeg ville ha gjort annerledes/evt. hva jeg synes er bra. Man får mange ideer!