Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-08, 18:46   #9
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Maskotten er ny på veien

Sv: Dyrt med lavkarbo?!

Takk for kjempemange gode tips
Jeg har skrevet mange av dem bak øret og skal fryse mere grønnsaker i porsjoner, det var genialt Jeg har slitt med endel slappe brokkoli om jeg handler dem på mandagen, og skal bruke dem på søndagen..

Jeg synes det er ok å betale for god helse, og det er viktig å støtte dem som lager god og næringsrik mat. Feks kjøper vi økologisk så sant det finnes. Dette gjør at det blir noe dyrere, men jeg liker tanken på å handle lokalt og støtte bøndene som driver økologisk og i takt med naturen- det er de som trenger det!

Jeg synes det skulle vært billigere med økologisk enn sprøytet mat, at de som drev økologisk drift skulle få så mye støtte at forbrukerene kunne kjøpe det billigere enn den næringsløse maten som kommer fra utpint jord! Da snakker vi om forebyggende helse!! Skulle skrevet et aldri så lite brev til departementet :P Ikke at de hadde brydd seg anyway! La oss heller gi lønnshøying til de som jobber for legemiddelindustrien Fantastisk!!

Hehe.. kom litt utav spor om "dyr lavkarbomat".. blir litt engasjert rundt alt dette!! Læreren min i ernæring sier at maten skulle vært enda dyrere, for på den måten hadde bøndene kanskje hatt sjans å produsere noe skikkelig mat med vitaminer og mineraler i.. en tanke!! Også bruker den norske familie ca. 20% av inntekt til mat nå, mot 40%-60% på 60-tallet.. En tankevekker!!

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat