|
En slags oppsummering
nå har jeg vært lite her inne ei stund. tenkte det var greit med ei lita oppsummering på hvordan det har gått med meg så langt.
de siste to ukene har vi hatt besøk nesten hele tida. først gikk det greit, selv om jeg var matlei som f og ikke hadde matlyst heller.
andre uka ble det fest en kvald. gikk fint til å begynne med, lavkarbo øl og sprit med lightbrus. men utpå kvelden ble det både baileys og southern comfort (forøvrig en blanding som tigger og ber om ullhode dagen etter..!).
dagene etter spiste jeg ca det samme som før, men veide ikke maten og regna ikke karbser. stixen ble hvit og vekta opp 700gr. nå har jeg hatt mange frustrasjoner her inne ang lav vektnedgang, så DET hjalp ikke på humøret. selv om alt er selvforskyldt.
jeg har hele tida vært nærmest panisk ang ketosen, og har sjekka stixen nesten daglig . jepp, i know..
blir fort litt vel opphengt i dette, og synes ikke dette var en sunn utvikling, ble nesten besatt.
har vært skikkelig deppa over lite vekttap og mister lett motet. det hjalp ikke når matlysten sank til de grader. lyspunktet er at en fornuftig sjel her inne sa det kanskje var lurt å droppe stixene ei stund, og heller bruke målebånd.
jag var på nippet til å gi opp denne kuren også, som alle andre. men målte kroppen da, bare for å ha gjort det. og se resultatet:
på 7 uker har jeg gått ned 3 kg.
minka 10 cm rundt bysten,3 cm i midjen,9(!!) cm rundt magen3 på rumpa, ca 2 på lår og overarm!!!
vet dere, jeg ble så lykkelig!!! dette ga meg motivasjon til å fortsette ei stund til!
det jeg nå har gjort er at jeg må skifte fokus og ikke stresse sånn. litt stressa for å komme inn i ketose igjen, men valgte dette nå.
den siste uka har jeg bare spist vanlig ketolysemat, sånn ca ihvertfall. lagd en del av de lappene og gått mye i cottage cheese med syltetøy- frister ikke akkurat med varme fete retter i 32 grader . spist en god del salat. men de to siste dagene har jeg vært flink til å få i meg mer grønnsaker, og idag lagde jeg grønnsaks lasagne-kjempegodt!!
stixen har kommet tilbake til rosa igjen (min har aldri vært lilla), det har den vært ca siden mandag.
foreløpig er stixen rosa, og da tenker jeg at det må være godt nok? har kanskje roa litt ned på fettet.
så nå er jeg spent til lørdag, om jeg har mista det kiloet som kom på i "alko-uka"!!!
vil gjerne høre andres synspunkter, og håper dette kan være til motivasjon for de som kanskje går litt treigt ned i vekt
|