Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-08, 12:57   #49
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg litt?

Sitat:

Har dere kommentarer til dette? Sliter litt med alt fettet, savner overhode ikke ris, potet, pasta eller brød, men har veldig lyst på rugsprø med mager ost og eple Kunne også tenkt meg en liten blanding rødelinser, kokt i vann og basillikumbuljong og rørt sammen til en purrè, men det blir vel alt for mye karber tenker jeg

Hei - kommenterer det her også. Hvis du ønsker å prøve ut fedon, er det helt ok med noen rugsprø om dagen m ost og eple (du kan spise 1-2 frukt om dagen, gjerne sammen med noen nøtter). Linser er også ok.
Da jeg ble medlem på forumet her, hadde jeg holdt på i nesten ett år med ala Lindberg. Da jeg begynte å lese her inne ble jeg ganske forvirret i begynnelsen. Hvorfor telle karber? Hvorfor alt fettet? Hvorfor ikke frukt? osv osv. Jeg har endret noe etter å ha lest her inne, blant annet spsier jeg litt mer fett enn før. Men samtidig har jeg lært meg at lavkarbokosthold består av mange ulike retninger. Etterhvert finner man ut hva som passer, og nå lever jeg vel mer etter min egen retning, tilpasset meg. Jeg går ikke fort ned, ca 1 -2 kg i måneden! Men jeg vil ha frukt, jeg vil ha linser og bønner av og til.
Forøvrig, jeg brukte ganske lang tid på å skjønne dette, finne ut av hva som var mye karber i, hva som var lite. Riktige karber - feil karber. Legen min gav meg ett tips, ikke spis matvarer som innehoder mer enn 10g karber i.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat